1/12/2009

Anii de liceu sunt ani semi-pierduti si multumesc Oana Zavoranu…

Inainte de orice…faza tare acum 2 ore in Real.Ma plimbam absent,ingandurat si obosit printre rafturi cand aud in spatele meu:”Frumosule!Hai sa moara familia mea,zi-ne si noua cine esti ca ne contrazicem: Huidu sau Gainusa?” Ma intorc.Doua tigancuse cu fuste largi. Zic: “Nici unul nici altul.Sunt Mihai Traistariu.” “De la ce emisiune?” “Vrei sa fi miliardar”. Un grup de pusti simt nevoia sa intervina cu un “La naiba!In puii mei!” in treacat dar minoritarele nu dau vreun semn ca s-ar fi prins de unde ma stiu.La care una din ele,nervoasa zice in gura mare “Haidi fa da-l in p..a mea ca e Huidu si se ascunde!Haidi sa mergem!”

Astazi merg la o nunta.Sper ca nu ma va deprima.

Se marita o draga prietena de-a mea,fosta colega de clasa in liceu.God!Ce indragostit am fost de ea prin clasa a 9-a si a 10-a!!! :) Ei bine,evenimentul asta mi-a adus aminte de anii aia…Nici nu stiu ce se trezeste in mine mai intai: nostalgia sau revolta. Nostalgie pentru ca am trait momente minunate alaturi de colegi.Revolta pentru ca scoala mi-a furat ore,zile,luni si ani din viata pe care nu-i mai pot recupera.

Din cauza sistemului imbecil de invatamant din Romania,noua ne sunt furate clipe de viata!Realizati cata imbecilitate trebuie sa fi existat in conducerea ministerului asta de-a lungul anilor daca nu s-a reusit implementarea unui sistem normal de invatamant?Iata 10 motive (o sa ajung sa mi se spuna Bendeac “10 motive”) pentru care liceul reprezinta,dupa umila mea parere,o bataie de joc.

1.Faptul ca nu exista uniforme. (Jumatate din voi deja au exclamat “Whaaaaat!!!Da-l in gura masii de comunist!!!”).Nu va grabiti.Realizati ca afirmatia asta vine din partea unuia pentru care convenientele sociale sunt “vax albina crema puca”…N-am mai purtat pantofi de ani de zile iar la sindrofii merg in tenisi.Utilitatea uniformei e cu totul alta.In primul rand nu vor mai exista diferente intre copiii de bani gata si cei ale caror posibilitati sunt extrem de limitate.In alta ordine de idei e destul de deranjant sa vezi in banci o gama atat de variata de tinute si trenduri :MANELISTI branduiti cu Gucci,Armani,Calvin Klein, PITZIPOANCE branduite cu inele,beteala, sclipiciuri,ochelari de soare, COCALARI vesnic in “treling” si tricou cu Steaua, EMO-isti imbracati ca-n familia Adams, HOUSERI imbracati de parca in secunda doi se urca pe banca si incep dansurile alea penibile de se practica acum in cluburi etc. Bai,acum realizez ca ce am enumerat pana acum inseamna cam 70% din tinerii tarii noastre.AOLEU MAMAAAAAA!!!

2.Faptul ca elevii sunt obligati sa retina mecanic diferite informatii in loc sa fie invatati unde sa le gaseasca in caz de nevoie.

3.De ce nu studiaza fiecare elev 4-5 materii alese de el/ea iar restul sa fie inglobate intr-o singura disciplina: cultura generala?

4. Pentru ca,din cauza liceului,romanii sunt cum sunt: “La teorie…Primii!La practica…”

5. Pentru ca toata lumea e obligata sa invete limba latina!!!Ce relevanta are?!?!?! Daca nu vrei sa urmezi o cariera de lingvist,ce sanse ai sa iti mai aduci aminte vreodata in viata declinarile alea ‘A,ae,am,a..us,i,o,um,o,e”. Bai,astia sunt imbecili si noi suntem si mai imbecili ca ne punem la mintea lor!

5.Pentru ca eu nu mai stiu nimic din chimie,fizica,biologie,istorie,geografie,economie…Tot ce stiu,am invatat de pe National geographic,Discovery & stuff + cartile pe care le-am citit din proprie initiativa.

6.Pentru ca toate orele ar trebui sa se desfasoare precum orele de dirigentie.Discutand, polemizand… De ce p..a (pana) mea sa citesc eu sau sa mi se dicteze toate penibilitatile alea de comentarii in loc sa ma gandesc singur la ce am citit?!Si de ce p..a (pusca) mea sa-mi insire imbecilii astia de profesori niste date inerte pe tabla in loc sa vorbim omeneste despre istorie?

7.Sedintele cu parintii reprezinta cea mai mare mizerie inventata de sistemul de invatamant!In loc sa ai intalniri separate cu parintii,ii chem pe toti la un loc ca sa se simta ca un cur ca poate a facut fiul/fiica cine stie ce tampenie si afla toata lumea.Si daca afla toata lumea,parintele se simte extrem de prost si-si pierde luciditatea si vine acasa si…COMUNISTI IMPUTITI!!!

8.Pentru ca,din cauza salariilor mizerabile,meseria de profesor nu a fost deloc atractiva si in sistem au patruns tot felul de cretini care au orgasm intelectual ca au puterea sa puna note si absente.

9.Seful clasei.

10.Pentru ca elevii care gandesc si au personalitate/origiginalitate devin niste paria,in timp ce tocilarii sunt ridicati la rang de exemplu luminos.Bai nene!Eu fac in viata ce-mi place,ma incumet sa cred ca am un oarecare succes si nu m-a intrebat nimeni ce note aveam in liceu…Nici macar ce medie am avut la Bac!

Atentie!Va rog sa retineti!Nu sfatuiesc pe nimeni sa-si bage ceva in ea de scoala incepand de nimeni!Va sfatuiesc doar sa fiti atenti!Cultura generala si spiritul practic!!!Asta conteaza!Si totul e in mana voastra,nu in mainile lor!

Cat despre noi,cei care am trecut de varsta liceului,cum privim inapoi?Cu manie?Sau cu nostalgie?

PS- Astazi am sunat-o pe Zavoranca s-o intreb cate ceva despre Mercedesul ei SLK 200.E o masina pe care mi-o doresc de mult. (Din copilarie visez sa conduc o masinuta decapotabila) Ei bine,am aflat ca o vinde pe-a ei!Si nu numa ca o vinde…Se pare ca mi-o vinde mie!!!Si la un super-pret!!! (Multumesc fata!!!) Luni ma duc la banca sa vad…Poate fac un mic imprumut…Ma simt tare vinovat dar,nu stiu de ce,simt ca mi-as face o mare bucurie.Nevasta n-am.Copii nici atat.Caine nu.Pisica nu. Voi ce ati face?

PPS - Am terminat filmarile pentru primele trei editii din noul sezon…Nu vreau sa spun nimic.Verdictul e in mainile voastre.M-am impacat de multa vreme cu gandul ca sunt un produs.Ma cumparati sau nu,ramane de vazut…Am muncit cu totii enorm saptamanile astea.Mai mult ca niciodata…Mie imi place de mor ce-a iesit,recunosc…Nu cred ca mi-a placut asa mult materialul filmat de vreun an incoace.

VA PUP,VA IUBESC si VA RESPECT!